Dr. Lovas Gyöngyi referencia - megvalosit.hu Megvalósítás


Récsán Zsuzsanna
stratégiai menedzser a megvalósításért
Récsán Zsuzsanna - stratégiai menedzser
Tartalomhoz ugrás

Dr. Lovas Gyöngyi referencia

Asszisztens aloldalak
Dr. Lovas Gyöngyi
Mentorom:

Dr. Lovas Gyöngyi
DokiMarketing mentor, üzleti és kommunikációs tréner
és marketing-stratégiai megvalósító,
az INSUMED német cég marketing managere
+36 30 982-2123


 
Miért szeretek Zsuzsával dolgozni?

 
Azzal kezdeném, hogyan találtunk egymásra.
 
Fejemre nőttek a feladataim. Ez általában "normális tünet" egy magyar kisvállalkozó esetében. Ugyanakkor láttam magam körül automatizáltan működő eladási és marketing-folyamatokat. Kezdetben csak messziről figyeltem ezeket, úgy gondoltam, ehhez én kevés vagyok. Később úgy gondoltam, akkor is kell nekem olyan, mivel nem élet az élet automatizmusok nélkül. De egyedül nem tudok belevágni, azt se tudom, hol kezdjem... Mint az egyszeri ember a kutyával, nem tudod, melyik végét fogjad, egyik vége büdös, másik vége harap--- szóval elég sokáig halogattam. Nem mertem belevágni, csak azt láttam, ez egy iszonyatosan komplex és bonyolult dolog lehet. Persze, ez igaz is!

 
Útközben megismerkedtem kiváló trénerekkel, üzleti tanácsadókkal, kiemelném közülük Szász Mátyást, mint "született tanáromat". Amit ő tanított nekem a cégfejlesztésről, azt kénytelen voltam komolyan venni.

Arra jutottam, hogy van egy üvegplafon a cégem fejlődésében, vagy mondjuk azt, hogy a profittermelő képességem soha nem lesz milliós nagyságrendű. Mert hát erre vágyunk azért titokban mindannyian... és a plafont csak akkor tudom áttörni, ha van mellettem valaki, aki meg is tudja valósítani technikailag, amit én kigondolok.

 
Azzal ugyanis nincsen baj, hogy ötleteim keletkeznek, naponta van száz. Az a problémám, hogy ezeket az ötleteimet nem érek rá megvalósítani. Kell egy olyan ember, aki tudja ugyanazt, mint én, de nem az ötletelés és a stratégia-alkotás az erőssége, hanem a megvalósítás. Ez utóbbi ugyanis rengeteg időbe telik és egyedül nem kezdek bele.

 
Én is sok időt szánok tanulásra, azonban általában a tanulás során megszerzett tudásomat nem technikai megvalósításra szeretem használni, hanem egész egyszerűen tudnom kell, mi az, ami technikailag megvalósítható. Ha ez világos, akkor a megvalósítást inkább rábíznám olyan emberre, aki tudja mindazt az információt, amit én, és technikailag erős. Ezért velem együtt kell megtanulnia mindent. Ez lett a MarketingMegvalósítók project. Erre kezdtem keresni embereket.
 
Első körben 4 próbálkozó volt, akik azt mondták, ez tetszik, akarnák csinálni. Senkinek nem mondtam nemet. A project lényege a tanulás (de ez elég turbós), majd pedig a megvalósítás. Mindenhova lehet velem jönni, ahova én megyek, és mindent meg lehet tanulni, megvannak a tananyagok. Összességében, 1,5-2 milliós érték, csak a tananyagok eddig kifizetett ára, amiket tanulunk. Most is tanulunk, én is, folyamatosan. Aki részt vesz a projectben, annak ez a tudás "ingyenes", és ez azért van idézőjelben, mert az időnket rászánjuk. Maga a munka viszont ezen a tudáson alapszik.
 
Csináltam vizsgafeladatot.
 
A vizsgát Zsuzsa a kihirdetés után fél órával leadta, azonnal megértette, miről van szó. Ebből látszott, hogy ő az én emberem, fogunk tudni együttműködni.
 
Az új projecteket együtt szoktuk kidolgozni, csinált már nekem honlapot, többet is, szoktak önálló (és remek) ötletei lenni, és olyan dolgokat is tanul, amit más forrásokból, tehát nem a tőlem kapott anyagokból szerez meg.

 
A marketing egy folyamatosan fejlődő, alkalmazott tudomány, ezért naprakésznek kell lenni, és mindig tanulni. Erre nem mindenki alkalmas, Zsuzsa igen. Szoktam őt javasolni más vállalkozó ismerőseimnek is, tehát nincs olyan, hogy ki akarnám sajátítani. Nem mellesleg, és az sem titok, hogy én azt szeretném, ha minél több embernek tudna dolgozni, segíteni, hiszen ez nagyon értékes tudás, ami az ő kezében és fejében van, és megérdemli, hogy remekül meg is legyen érte fizetve. Akár több forrásból is.

 
Még egy fontos dolog: mindig úgy érzem, ha én nem haladok valamivel, az csak miattam van, mert ha eljut abba a stádiumba a feladat, hogy a kezébe vegye, akkor a végére is jár. Vagyis a feladataim végrehajtásának hatékonysága megtízszereződött, és vannak olyan dolgok, amelyek el se kezdődtek volna soha, ha nincs mellettem Zsuzsa. Néha engem is nyüstölni kell, millió más dolog van, ami eltérít a fontos megvalósítandó feladataimtól. Mármint a sürgős és kevésbé fontosak. Ilyenkor nyüstöl, de kedvesen csinálja, sőt, az a feladata, hogy nyüstöljön...úgyhogy magam előtt szégyellem egy kicsit, hogy nem használom ki ezt a kapacitást jobban. Szóval, még mindig csakis bennem van a plafon, de általa magasabbra került.

 
NAGYON NAGY HÁLA ÉS KÖSZÖNET!

Dr. Lovas Gyöngyi
DokiMarketing mentor, üzleti és kommunikációs tréner
és marketing-stratégiai megvalósító,
az INSUMED német cég marketing managere
+36 30 982-2123


Vissza a tartalomhoz